سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] آن که به عیب خود نگریست ، ننگریست که عیب دیگرى چیست ، و آن که به روزى خدا خرسندى نمود ، بر آنچه از دستش رفت اندوهگین نبود ، و آن که تیغ ستم آهیخت ، خون خود بدان بریخت ، و آن که در کارها خود را به رنج انداخت ، خویشتن را هلاک ساخت ، و آن که بى‏پروا به موجها در شد غرق گردید ، و آن که به جایهاى بدنام در آمد بدنامى کشید ، و هر که پر گفت راه خطا بسیار پویید ، و آن که بسیار خطا کرد شرم او کم ، و آن که شرمش کم پارسایى‏اش اندک هم ، و آن که پارسایى‏اش اندک ، دلش مرده است ، و آن که دلش مرده است راه به دوزخ برده . و آن که به زشتیهاى مردم نگرد و آن را ناپسند انگارد سپس چنان زشتى را براى خود روا دارد نادانى است و چون و چرایى در نادانى او نیست ، و قناعت مالى است که پایان نیابد ، و آن که یاد مرگ بسیار کند ، از دنیا به اندک خشنود شود ، و آن که دانست گفتارش از کردارش به حساب آید ، جز در آنچه به کار اوست زبان نگشاید . [نهج البلاغه]


ارسال شده توسط منتظرالقائم در 90/3/2:: 7:6 عصر

بی تو

دلم قرار نمی گیرد از فغان بی تو                                      سپندوار ز کف داده ام عنان بی تو

ز تلخکامی دوران نشد دلم فارغ                                         ز جام عیش، لبی تر نکرد جان بی تو

چو آسمان مه آلوده ام ز دلتنگی                                     پر است سینه ام از اندُه گران، بی تو

نسیم صبح نمی آورد ترانه شوق                                                    سر بهار ندارند بلبلان بی تو

لب از حکایت شبهای تار می بندم                                    اگر امان دهدم چشم خونفشان بی تو

از آن زمان که فروزان شدم ز پرتو عشق                               چو ذره ام به تکاپوی جاودان بی تو

گزاره غم دل را مگر کنم چو "امین"                                جدا ز خلق، به محراب جمکران بی تو

 

«من در اداره امور کشور بعضی وقتها حل مسایل برایم دشوار می شود و دیگر هیچ راهی پیدا نمی شود. به دوستان و اعوان و انصار می گویم که آماده شوید به جمکران برویم. راه قم را پیش می گیریم و راهی مسجد جمکران می شویم. بعد از راز و نیاز با آقا، من احساس می کنم همان جا دستی از غیب مرا راهنمایی می کند و من در آنجا به تصمیمی می رسم و مشکل بدین صورت حل می شود و همان تصمیم را عملی می کنم.»

این جملات، سخنان رهبر عالیقدر امام خامنه ای است که خطاب به سید حسن نصرالله فرموده بودند. در زمانی که اوج سختی و تنگنایی حزب الله بوده و خیلی به حزب الله سخت می گذشت.


کلمات کلیدی :

درباره
صفحات دیگر
آرشیو یادداشت‌ها
لینک‌های روزانه
پوندها