سفارش تبلیغ
صبا ویژن
غریب، کسی است که دوستی ندارد . [امام علی علیه السلام ـ در وصیّت خویش به امام حسن علیه السلام ـ]


ارسال شده توسط منتظرالقائم در 90/5/10:: 5:43 عصر

از ابی الصلت هروی منقول است که گفتم به حضرت رضا (ع): علامت قائم چیست وقتی ظاهر شود؟ فرمود: علامتش این است که در سن پیران و منظر و قیافه جوانان است. بطوری که کسی که او را ببیند چهل ساله یا کمتر گمان می کند. و از علامات او این است که به گذشت شب و روز پیر نمی شود تا آنکه از این دنیا رحلت کند.

یکی از خصوصیات و اوصاف امام عصر(ع) این است که به مرور روزگار، پیری و کهولت در آن حضرت ظاهر نشود و باید هم اینطور باشد. پس همانطور که آن حضرت به امر خدا از یک عمر بسیار بلند برخوردار است، جوانی و نشاط و نیرومندی آن رهبر جهانیان نیز به امر خدا محفوظ خواهد ماند. و اینگونه موضوعات:

اولا: در دائره قدرت خداوند متعال قرار دارد، و آن خدایی که این همه عالم ها را آفریده البته قادر است که جوانی و نشاط و نیروی یک فرد را نگاه دارد.

ثانیا: امکان حفظ جوانی نیز مساله ای است که در ضمن مساله امکان طولانی ساختن عمر، حل شده و آزمایش های علمی آن را تایید نموده اند.

در مقاله ای علمی آمده که از نظر روانشناسان پیری احساس از کار افتادن و بی اهمیت شدن است با صرف نظر از سن زیاد. و از نظر دانش پزشکی پیری عبارت است از مفقود شدن قدرت تجدید سلولهای حیاتی. و به هر حال این احساس یا پدیده جسمی، تحت تاثیر پیش رفتن سن نیست. برخی مراکز تجسساتی جهان پیشرفتهای قابل توجهی در زمینه جلوگیری از پیری به دست آورده اند و کسانی که با طول عمر از نیروی جوانی پایدار برخوردار شده اند بسیارند. و چنانچه بعضی از دانشمندان اظهار نظر می کنند در آینده، بشر به موفقیتهای بزرگ در این زمینه نایل خواهد شد.

به هر حال، ما در طول عمر امام و بقای نیروی جوانی آن حضرت به قدرت و توانایی خدا و اخبار پیغمبر و اوصیای او اعتماد و اتکا داریم و آن را محکم ترین دلیل می دانیم. هر چند امام زمان (ع) یگانه معمّر تاریخ بشر و یگانه کسی باشد که با طول عمر جوانیش حفظ شده باشد، هر چند آزمایش های دانشمندان در این خصوص به جایی نرسیده باشد و آنها دست علم بشر را از طولانی کردن عمر و مبارزه با پیری کوتاه بدانند.

منبع: "نوید امن و امان" ، آیه الله صافی گلپایگانی، با تلخیص


کلمات کلیدی :

درباره
صفحات دیگر
آرشیو یادداشت‌ها
لینک‌های روزانه
پوندها