سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند متعال در یکی از کتاب هایش چنین نازل کرده است : «بنده ام ! به حقّ خودم سوگند که من دوستدارت هستم . پس به حقّ خودم بر تو، سوگندت می دهم که مرا دوست بدار» . [إرشاد القلوب]


ارسال شده توسط منتظرالقائم در 90/4/3:: 7:49 عصر

                 نه چنان است که خلقى چشم انتظار ظهور حضرت مهدى(علیه السلام) و عملى گشتن وعده هاى الهى به دست او باشند، ولى او خود بى خبر از اینهمه اشتیاق، رها از هر دغدغه اى، گوشه آسایشى براى خویش گزیده و نسبت به درد و رنج و شکنج شیعه و یارانش بى تفاوت و بى احساس، روزگار غیبت را سپرى سازد!

            او علاوه بر آنکه از اوضاع و احوال منتظرانش آگاه است. و در مراعات حال آنان کوتاهى نمى کند و یادشان را از خاطر نمى برد، خود نیز در حالت انتظار به سر مى برد.

            او چشم انتظار اذن خداست، تا از پرده غیبت بدر آید و خورشید جمال خویش را بى هیچ حجابى به جهانیانِ در ظلمت نشسته بنمایاند.

            او چشم انتظار فرمان پروردگار است تا با سلاح عقل و علم و عطوفت ـ و نه با شمشیر فقط ـ همه دلها را مسخّر خویش گرداند و همه سرزمینها را به زیر سلطه دین و عدالت در آورد.

            او چشم انتظار آسایش دوستان و موالیان خداست. تا در سایه حکومت توحیدى او از رنج انتظار بیاسایند و از فتنه هاى دوران غیبت رهایى یابند و با استمداد از علم و عدالت او قلّه هاى کمال را یکى پس از دیگرى در نوردند.

            همین چشم انتظارى هاى امام زمان(علیه السلام)است که نیمه شب ها خواب را از چشمان مبارکش مى گیرد و اشک سوزانش را برگونه هاى مقدّسش جارى مى سازد و ناله و ندبه اش را باعث مى گردد.

«اللّهمَّ طال الانتظار، و شَمُتَ بنا الفجّار، وصَعُبَ علینا الانتصار.»

«بار خدایا ! انتظار طولانى شد و مورد نکوهش کافران قرار گرفتیم و یارى نمودن ما یکدیگر را، مشکل گردید.»

از کتاب انتظار بهار و باران


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط منتظرالقائم در 90/2/25:: 9:38 عصر

 

امام سجاد (ع) : منتظرین واقعی در زمان غیبت برتر از مردم تمامی زمان ها هستند؛ زیرا آنقدر از جانب خدا عقل و فهم و معرفت پیدا کرده اند که غیبت و شهود برای آنها فرق نمی کند.

یکی از شاگردان مرحوم آیت الله حاج آقا جواد انصاری همدانی از ایشان سوال کرد: آقا، چه زمانی می توانیم به خدمت حضرت ولی عصر (عج) برسیم؟ ایشان در پاسخ فرمودند: زمانی که حضور و غیبت آقا برای شما فرقی نکند.

کتاب سودای روی دوست، مرتضی آقاتهرانی


کلمات کلیدی :

درباره
صفحات دیگر
آرشیو یادداشت‌ها
لینک‌های روزانه
پوندها