سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوندِ سبحان، شخصِ بلندْ آرزویِ بدکار را دشمن می دارد . [امام علی علیه السلام]


ارسال شده توسط منتظرالقائم در 90/6/25:: 5:45 عصر

این سوال از جمله پرسش هایی است که خیلی ها با آن مواجهند. حالا بعضی برای روشن شدن مسئله می پرسند و بعضی برای شبهه افکنی در مسائل مهدوی از آن استفاده می کنند. جواب خلاصه این سوال این است:

اولا در روایات مختلف برای یاران و اصحاب خاص حضرت مهدی (ع) صفات و خصوصیت های ویژه ای ذکر شده که باید در 313 نفر موجود باشد.

ثانیا از مجموع احادیث استفاده می شود که حضرت دو دسته یار و یاور بعد از ظهور دارند: یکی یاوران خاص(همان 313 نفر) و دسته دیگر یاوران عام که ده هزار نفرند و باید این تعداد جمعیت نیز آماده شود.

ثالثا فراهم شدن این یاران، علت تامه برای ظهور حضرت نیست، بلکه یکی از شرایط تحقق ظهور است. حضرت با کمک این تعداد افراد، حکومت عدل گستر جهانی را پیاده خواهد کرد. پس علل و عوامل دیگری از جمله فراهم شدن زمینه لازم و مساعد برای حکومت حضرت نیز لازم است.


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط منتظرالقائم در 90/6/25:: 5:44 عصر

گاهی روایتی برایت تکان دهنده است و تو را به فکر فرو میبرد. دوست داری برای کسی تعریفش کنی.

حکایت زیر برای من اینطور بود. برای شما چطور؟!

 

«یکی از شیعیان امام صادق(علیه السلام) به نام سهل بن حسن خراسانی به آن حضرت میگوید:

چه چیز شما را بازداشته است از اینکه حق مسلّم خود (حکومت) را به دست بگیرید در حالی که صدهزار شیعه ی پا در رکاب و شمشیر زن در اختیار شماست؟ امام دستور میدهند تا تنور آتشی فراهم شود و چون شعلههای آتش بالا میگیرد به سهل میفرمایند: ای خراسانی برخیز و در تنور بنشین سهل که گمان کرده است امام از او خشمگین شده، شروع به عذر خواهی میکند و میگوید: آقا مرا ببخشید و به آتش شکنجه ام نکنید!! امام میفرماید: از تو گذشتم.

در این حال هارون مکّی از شیعیان راستین حضرت وارد میشود و سلام میکند. امام صادق(علیه السلام) به او پاسخ میدهد و بدون هیچ مقدمهای به او میفرماید: در درون تنور بنشین!

هارون مکّی بی درنگ و بدون هیچ پرسشی، این کار را انجام میدهد! امام صادق(علیه السلام) در همان حال با مرد خراسانی گفتگو میکند و درباره خراسان خبرهایی میدهد چنانکه گویی خود شاهد آن بوده است و پس از مدّتی به سهل میفرماید: برخیزای خراسانی و داخل تنور را نگاه کن! سهل برخاسته و داخل تنور را نگاه میکند و هارون را میبیند که در میان شعلههای آتش چهار زانو نشسته است! (البته سالم و تندرست)

آنگاه امام(علیه السلام) از او میپرسد: در خراسان، چند نفر مثل هارون میشناسی؟! خراسانی میگوید: به خدا قسم، یک نفر هم اینگونه سراغ ندارم حضرت میفرماید: آگاه باش! ما در زمانی که پنج نفر یاور و پشتیبان پیدا نکنیم قیام نمیکنیم. ما بهتر میدانیم که کدام زمان، زمان قیام است!»*

بیا که با همهء کوله بار برخیزیم...


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط منتظرالقائم در 90/6/25:: 5:43 عصر

همه دوست داریم یاور آن یار غایب از نظر باشیم. این صفات را به یاد داشته باشیم و آنها را در خود تقویت کنیم تا وقتی می آید...                 

1. معرفت و اطاعت

شناخت و اعتقاد آنان نسبت به امام فراتر از دانستن نام و نشان و نسب امام است. معرفت به حق ولایت امام و جایگاه بلند او در مجموعه هستی آنها را سرشار از محبّت او کرده و مطیع و گوش به فرمان او قرار داده است؛ زیرا که میدانند سخن امام سخن خدا و اطاعت از او اطاعت از خداست.

پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) در توصیف آنها فرموده است: «آنها در اطاعت از امام خویش میکوشند.»

2. عبادت و صلابت

یاوران مهدی در عبادت از پیشوای خود الگو گرفتهاند و روزها و شبها را با ذکر شیرین حق سپری میکنند و همین ذکر خداست که از آنان مردانی آهنین ساخته است که هیچ چیز صلابت و استواری آنها را در هم نمیشکند.

 امام صادق(علیه السلام) درباره آنها فرمود: «شبها را با عبادت به صبح میرسانند و روزها را با روزه به پایان میبرند» و در سخنی دیگر فرمود: «بر فراز اسب ها، خدا را تسبیح میگویند.»

امام صادق(علیه السلام): «آنان مردانی هستند که گویا دل هایشان پارههای آهن است.»

3. جان نثاری و شهادت طلبی

معرفت عمیق یاران، نسبت به امام مهدی، دلهای آنها را مملوّ از عشق به امام میکند بنابراین در میدان رزم او را چون نگینی در میان میگیرند و جان خود را سپر بلای او میکنند.

امام صادق(علیه السلام): «(یاران مهدی) در میدان رزم در اطراف او میچرخند و با جان خود از او محافظت میکنند.»

و نیز فرمود: «آنها آرزو میکنند که در راه خدا به شهادت برسند.»

4. شجاعت و دلیری

یاران مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) مانند مولایشان افرادی شجاع و مردانی پولادین هستند.

امام علی(علیه السلام): «همه آنها شیرانی هستند که از بیشهها بیرون شدهاند و اگر اراده کنند کوهها را از جا میکنند.»

5. صبر و بردباری

مبارزه علیه ظلم جهانی و برقراری حکومت عدل جهانی با رنج فراوان همراه است و یاوران امام مشکلات و ناگواریها را به جان میخرند ولی از سر اخلاص و تواضع، عمل خود را ناچیز میشمارند.

امام علی(علیه السلام): «آنها گروهی هستند که به خاطر صبر و بردباری در راه خدا، بر خداوند منّت نمیگذارند. و از این که جان خویش را تقدیم آستان حضرت حق میکنند، به خود نمیبالند و آن را بزرگ نمیشمارند.»

6. اتّحاد و همدلی

خودخواهیها و خواستههای شخصی در وجود آنان نیست آنها با اعتقادی صحیح در زیر یک پرچم و برای یک هدف، قیام میکنند

امام علی(علیه السلام): «ایشان یکدل و هماهنگ هستند.»

7. زهد و پارسایی

آنها که با دیدن زرق و برق دنیا، چشمهایشان خیره میشود و دل هایشان میلرزد در میان یاوران ویژه امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) جایی ندارند.

امام علی(علیه السلام): «او از یارانش بیعت میگیرد که طلا و نقرهای نیندوزند و گندم و جوی ذخیره نکنند.»

 


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط منتظرالقائم در 90/3/10:: 8:22 عصر

آن روز که مهدی از سفر می آید................................هر جا که رود فتح و ظفر می آید

تا زنده شود خاطره نصرت بدر.................................با سیصد و سیزده نفر می آید

امیر مومنان (ع) فرمودند: هنگامی که قائم قیام کند، اصحاب او که به تعداد اصحاب بدر و اصحاب طالوت 313 نفر هستند به دور او گرد می آیند. آنها شیرهای ژیانی هستند که از بیشه های خود خارج شده اند.


کلمات کلیدی :

درباره
صفحات دیگر
آرشیو یادداشت‌ها
لینک‌های روزانه
پوندها