سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بامدادان به جستجوی دانش برخیزید که سحرخیزی مایه برکت و کامیابی است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]


ارسال شده توسط منتظرالقائم در 90/7/24:: 5:30 عصر

علی بن مهزیار اهوازی 20 سال به حج رفت تا به دیدار و ملاقات امام زمان(ع) برسد.

 در سفر آخر قاصدی دنبال او آمد و او را از راه بیابان ها به سمت جان جانان راهنمایی کرد.

 وقتی علی بن مهزیار در مقابل امام در خیمه نشسته بود حضرت فرمودند: من شب و روز منتظرت بودم.

 علی با تعجب گفت: قاصد شما دیر آمد.

حضرت فرمودند: من مشتاق شما بودم ولی در وجود شما گناهانی بود که مانع از دیدار می شد...


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط منتظرالقائم در 90/5/3:: 5:35 عصر

در عصر آیت الله شیخ عبدالکریم حائری که عده ی طلاب حوزه علمیه قم به 400 نفر رسیده بود، در یک فصل زمستان طلاب از آیت الله حاج شیخ محمد تقی بافقی که مقسم شهریه مرحوم حاج شیخ بود، تقاضای عبای زمستانی کردند و ایشان نیز از مرحوم حاج شیخ تقاضا کردند. حضرت آیت الله حائری فرموده بودند: 400 عبا از کجا بیاورم؟ آیت الله بافقی گفته بود: از حضرت صاحب الزمان (ع)  بگیرید. حاج شیخ فرموده بود: من راهی ندارم. و مرحوم بافقی در جواب گفته بود: پس من ان شاءالله می گیرم. و آن گاه شب جمعه به مسجد مقدس جمکران رفته و روز جمعه به مرحوم حاج شیخ گفته بود: آقا صاحب الزمان وعده فرموده اند فردا که شنبه است 400 عبا را مرحمت کنند. روز شنبه به وسیله ی یکی از تجار 400 عبا به دست شیخ رسید و بین طلاب تقسیم گردید.


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط منتظرالقائم در 90/2/25:: 9:35 عصر

 

v      شخصی از حضرت آیت الله بهجت تقاضا کرد که این حقیر، مشتاق زیارت امام عصر، حضرت حجه بن الحسن العسکری (عج) می باشم. از حضرت عالی تقاضا دارم که مرا دعا کنید تا به این سعادت نایل شوم. آن بزرگوار در پاسخ فرموده اند: زیاد صلوات اهدای وجود مقدسش نمایید، مقرون با دعای تعجیل فرجش.                                                                                       حضرت آیت الله شیخ حسن صافی اصفهانی ذکر صلوات را چنین توصیه فرموده اند: روزانه تعداد 110 صلوات به این صورت اللهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم و فرجنا بهم.

 

v      توصیه مرحوم شیخ رجبعلی خیاط به شاگردانشان این بوده است که برای تشرف به محضر امام زمان(عج) در حال بیداری، آیه 80 سوره اسراء را شبی 100 مرتبه تا 40 شب قرائت نمایند. « و قل ربّ أدخلنی مدخل صدق و أخرجنی مخرج صدق و اجعل لی من لدنک سلطانا نصیرا» طبق نقل، تعداد قابل توجهی از شاگردان شیخ از طریق مداومت بر این ذکر، خدمت امام زمان(عج) تشرف پیدا کرده اند، هر چند برخی از ایشان در هنگام تشرف امام را نشناخته اند.

 

v      جناب شیخ عبدالکریم حامد نقل می کند که جناب سید عبدالکریم کفاش هر هفته به ملاقات مولا توفیق می یافت، سوال شد چه کرده ای که به چنین توفیقی دست یافته ای؟ او در جواب گفت: شبی جدم پیامبر ختمی مرتبت(ص) را در عالم رویا دیدم. از ایشان تقاضای ملاقات با امام عصر(ع) را نمودم. آن حضرت فرمودند: در طول شبانه روز دو مرتبه برای فرزندم سید الشهدا(ع) گریه کن. از خواب بیدار شدم و این برنامه را به مدت بلند سال اجرا نمودم تا به تشرف خدمت آن حضرت نایل آمدم. * امام رضا (ع) در حدیثی می فرماید: همه ما اهل بیت، کشتی های نجاتیم ولکن کشتی حسین(ع)، سریع کشتی نجات است.

 

کتاب سودای روی دوست، مرتضی آقاتهرانی ( خیلی کتاب خوبیه، بازم از این کتاب می نویسم)

 


کلمات کلیدی :

درباره
صفحات دیگر
آرشیو یادداشت‌ها
لینک‌های روزانه
پوندها