سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ چیزی مانند عمل، دانش را رشد نمی دهد . [امام علی علیه السلام]


ارسال شده توسط منتظرالقائم در 89/2/24:: 8:23 عصر

طول عمر حضرت

 

1-    قدرت خداوند متعال فراتر از آن است که نتواند به یکی از بندگانش سوای دیگران عمری چند هزار ساله عطا کند. خدایی که دریا را برای موسی(علیه السلام) میشکافد و برای حضرت صالح (علیه السلام) شتری از دل سنگ بیرون میآورد و به دست عیسی (علیه السلام) مرده را زنده میکند و آتش را برای ابراهیم به گلستان تبدیل میکند و آن همه معجزات شگفت را برای پیامبران محقّق میسازد، به راحتی میتواند به ولیّ و حجّت خویش، عمری طولانی و هزار ساله ببخشد و او را از هر حادثه و خطر و بیماری و پیری و مرگ حفظ کند و حضرتش را ذخیرهای برای نجات بشریت و اصلاح جهان نگه دارد.

2-    امام زمان (عج) اولین فردی نیست که عمری خارق العاده داشته و دارد ، بلکه قبل از ایشان نیز حضرت نوح (ع) بیش از نهصدو پنجاه سال عمر کرده است و آیات قرآن کریم بر این قضیه گواه است و احدی در آن شک و تردید نکرده است . (شیخ صدوق کمال الدین ، ص 524 : فی القائم سنّة من نوح و هی طول العمر)

در سوره عنکبوت آیه چهاردهم می گوید:

«وَ لَقد أرسَلنا نوحاً الی قَومِهِ فَلَبِسَ فیهِم اَلفَ سِنَةٍ اِلّا خَمسینَ عاماً فَاَخَذَهُم الطوفانُ وَ هُم ظالمُون».

یعنی ما نوح را فرستادیم 950 سال دعوت کرد و تازه بعد از 950 سال دعوت طوفان آمد. مسلم است که پس از طوفان هم سالیانی آن حضرت زنده بوده است.

3-    پزشکان تلاش می کنند که عمر انسان را از این که الان هست طولانی تر کنند و آن را مسئله ای محال نمی دانند .

4-    همچنین در قرآن مجید یک نمونه هایی هست از اینکه خدا اعمال قدرت کرده و عمر استثنایی به پاره ای از موجودات داده است و ما یکی از آنها را ذکر می کنیم. در داستان حضرت عُزَیر پیغمبر نقل می کند که: « أَو کَالَّذی مَرَّ علی قَریَةٍ وَ هِیَ خاویةً علی عروشها قال أنی یحیی هذه الله بعد موتها فأماته الله مائة عامٍ ثم بعثه قال کم لبثت قال لبثت یوما او بعض بوم قال بل لبثت مائة عام فانظر الی طعامک و شرابک لم یتسنه و انظر الی حمارک و لنجعلک آیة للناس وانظر الی العظام کیف ننشزها ثم نکسوها لحما فلما تبین له قال اعلم ان الله علی کل شیء قدیرً».یا به مانند آنکه به دهکده ای گذر نمود که ویران شده بود. گفت: به حیرتم که خداوند چگونه باز این مردگان را زنده خواهد نمود؟! پس خداوند او را صد سال بمیراند، سپس زنده اش نمود و به او فرمود: چقدر درنگ نمودی؟ او گفت: یک روز یا پاره ای از روز. خداوند فرمود: نه چنین است بلکه صد سال است. نگاهی در غذا و آشامیدنی خود نما که هنوز تغییر ننموده است و الاغ خود را بنگر (تا واقع امر بر تو رخ بنماید) و ما تو را حجت برای خلق قرار دهیم. و بنگر در استخوان های آنکه چگونه درهمش پیوسته و گوشت بر آن پوشانیم. هنگامی که برایش آشکار شد گفت: می دانم که خدا بر همه چیز توانا است.

5-    در متون دینی و تاریخی ، از افرادی یاد شده است که عمرهای طولانی داشته اند پیامبری همچون حضرت آدم، ابراهیم ، اسماعیل، یوسف، موسی، سلیمان و ... (علیهم السلام) عمری طولانی و گاهی چند صد ساله ذکر شده است.( شیخ صدوق کمال الدین ،ص 523) به این گونه افراد که عمری بلند داشتهاند، «مُعمّرین» گفته میشود، یعنی صاحبان طول عمر، دراز عمران. البته بیشتر ای نقلها یا اسرائیلیات است و یا روایات نامعتبر . و ما به همان آیات مربوط به حضرت نوح (ع) و حضرت عزیر (ع) و اصحاب کهف که در قرآن کریم آمده و خدشه ناپذیر است اکتفا می کنیم .

 

 


کلمات کلیدی :

درباره
صفحات دیگر
آرشیو یادداشت‌ها
لینک‌های روزانه
پوندها