سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا روزه‏دار که از روزه خود جز گرسنگى و تشنگى بهره نبرد ، و بسا بر پا ایستاده که از ایستادن جز بیدارى و رنج برى نخورد . خوشا خواب زیرکان و خوشا روزه گشادن آنان . [نهج البلاغه]


ارسال شده توسط منتظرالقائم در 90/3/17:: 12:22 عصر

در ماه رجب، ماه خدا هستیم. بر طبق روایات، اتفاقات گوناگونی در این ماه می افتد. رویدادهایی که پیش از ظهور رخ می دهند را بررسی می کنیم.

امام رضا (ع) فرمود: در ماه رجب سه ندا از آسمان طنین می افکند: یکی می گوید: به هوش باشید که لعنت خدا بر ستمکاران باد. دومی گوید: هان ای مومنان! رستاخیز نزدیک است. و سومی می گوید: خداوند آن گرامی را فرمان ظهور داده است، پس سخنان او را بشنوید و فرمان او را گردن نهید.

در سلسله روایاتی که در باب آشوب های جهانی وارد شده، از امیرالمومنین آمده است: «همه شگفتی ها در میان جمادی و رجب است.» یکی از مستمعان پرسید: ای امیر مومنان! این چه حادثه شگفت انگیزی است که این همه موجب تعجب شما شده است؟ فرمود: وای بر تو، چه چیزی شگفت انگیزتر از این که مردگان برخیزند و گردن زنده ها را بزنند.

در روایت دیگری می خوانیم: خروج سفیانی، یمانی و خراسانی، در یک روز و یک ماه و یک سال خواهد بود. هر سه در یک روز از ماه رجب یک سال، خروج خواهند کرد.

همچنین آمده است: سالی که صیحه آسمانی در آن شنیده می شود، نشانه ای پیش از آن در ماه رجب دیده می شود. گفته شد: آن نشانه چیست؟ امام صادق (ع) فرمود: سیمایی در قرص ماه دیده می شود.

برگرفته از کتاب موعود نامه


کلمات کلیدی :

درباره
صفحات دیگر
آرشیو یادداشت‌ها
لینک‌های روزانه
پوندها